آسمان دانلود

بهترین بازی های اندروید و ترفندهای کامپیوتری برای شما

آسمان دانلود

بهترین بازی های اندروید و ترفندهای کامپیوتری برای شما

آسمان دانلود

بینندگان عزیز برای رفتن به ادامه مطلب سمت چپ شکل مثلث را بزنید و وارد شوید .

در این وبلاگ بهترین بازی های اندروید و پربازدید ترین بازی ها گذاشته می شود




پیوندها

cmd-calculator-1

در مطلب" چگونه از پاورشل ویندوز به عنوان ماشین حساب استفاده کنیم؟ " به شما آموزش دادیم که چگونه از ویندوز پاورشل به عنوان ماشین حساب استفاده کنید. اما در این مطلب نحوه استفاده از کامند پرامپت یا همون Cmd به عنوان ماشین حساب را خدمت شما کاربران گرامی سایت ترفندها آموزش خواهیم داد.

همانگونه که در مطالب پیشین به آن اشاره نمودیم، کامند پرامپت و ویندوز پاورشل هر دو خط فرمان هستند که ویژگی های آنها تقریبا مشابه هم هستش و از آن ها به عنوان برادر یاد می کنند. اما انجام عملیات ریاضی (ماشین حساب) در Cmd و ویندوز پاورشل کمی متفاوت است که در این مطلب تفاوت انجام اعمال ریاضی در CMD  را با ویندوز پاورشل خدمت شما شرح خواهیم داد.

با ترفندها در ادامه همراه باشید.

 

آموزش انجام اعمال ریاضی با استفاده از Cmd

مرحله اول: ابتدا برنامه کامند پرامپت یا همان Cmd را با استفاده از یکی از روش های گفته شده در مطلب " ۶ روش دسترسی به ابزار CMD (خط فرمان) در ویندوز ۱۰ " اجرا نمایید.

توجه: سریع ترین راه برای باز کردن کامند پرامپت استفاده Run می باشد.برای این منظور کلید ترکیبی Windows + R را فشار دهید تا ابزار Run اجرا شود. سپس دستور Cmd را درون کادر تایپ نموده و OK کنید.

 

cmd-calculator-2

 

مرحله دوم: اکنون فرض کنید که قصد داریم دو عدد ۲ و ۲ را با هم جمع کنیم. برای همین منظور دستور زیر را در خط فرمان تایپ میکنیم تا نتیجه ی آن در خط بعدی مشخص شود:

set/a 2+2

نکته: برای انجام عملیات ریاضی کافیست ابتدا دستور set/a را تایپ کرده و پس از ایجاد یک خط فاصله، عمل ریاضی خود را وارد نمایید.

 

cmd-calculator-5

 

مرحله سوم: جالب است بدانید که عملیات ریاضی پیچیده تر را نیز می توان.با cmd انجام داد. به تصویر زیر دقت کنید.

نکته: برای ضرب دو عدد از علامت * (ستاره) استفاده کنید.

 

cmd-calculator-4

 

مرحله چهارم: اما باید بدانید که ماشین حساب Cmd امکاناتش فراتر این حرف ها است و شما می توانید چهار عمل اصلی ریاضی را حتی با پرانتز داخلی هم حساب کنید.

به دستور زیر توجه نمایید:

set/a 2*(6/2)+4-3

cmd-calculator-3

 

 

امیدواریم این ترفند برای شما مفید واقع شده باشد.

موفق و پیروز باشید


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۴/۱۷
  • ۲۱۷ نمایش
  • erfan8127