در حالیکه تنها چند روز از پیش نمایش نسخه آزمایشی ویندوز جدید مایکروسافت با نام "ویندوز 7" میگذرد نسخه آزمایشی این ویندوز در اینترنت به طور غیرقانونی در دسترس همگان قرار گرفته است. به طوری که شما نیز هم‌اکنون می‌توانید نسخه آزمایشی ویندوز 7 را از طریق لینک‌های پخش شده در اینترنت دانلود و نصب کنید. Windows 7 نسل جدیدی از خانواده ویندوزهای مایکروسافت بوده که طبق اعلام مایکروسافت در ماه ژوئن 2009 میلادی به طور رسمی به بازار عرضه می‌شود. این ویندوز هفتمین ویندوز شرکت مایکروسافت بوده و به همین دلیل نیز «ویندوز 7» نام‌گذاری شده است و آن به مانند ویندوز ویستا در دو نگارش متفاوت 32 بیتی و 64 بیتی ارائه می‌شود. در حالیکه هنوز این ویندوز به شکل رسمی ارائه نشده است هم‌اکنون در ترفندستان قصد داریم به معرفی 2 ترفند داغ کاربردی در محیط ویندوز 7 بپردازیم! لینک دانلود این ویندوز نیز در انتهای ترفند موجود میباشد. قطعاًبه زودی ترفندهای جدیدتری از این ویندوز تازه وارد در ترفندستان خواهیم داشت.
 
باز کردن قفل Taskbar جدید در ویندوز 7
در ویندوز 7، به جای نوار وظیفه یا Taskbar سنتی یک نوار جدیدتری با عنوان Aero Shake قرار داده شده است که البته به طور پیش‌فرض فعال نیست. این موضوع (ترفندستان) به دلیل عدم پایدار بودن این Taskbar جدید است و قطعاًدر نسخه نهایی به طور پیش‌فرض در ویندوز 7 قرار داده می‌شود. با این حال شما می‌توانید قفل آن را باز کرده و از آن استفاده کرده و لذت ببرید.
بدین منظور:
ابتدا ابزار مخصوص این کار را بایستی دریافت نمایید. اگر ویندوز 7 شما 32 بیتی است از اینجا و اگر 64 بیتی است از اینجا آن را بر روی هارد ذخیره کنید.
سپس فایل را از حالت فشرده خارج کرده و فایل unlockProtectedFeatures.exe را در فولدر Windows کپی نمایید.
اکنون با دسترسی Administrator وارد محیط Command Prompt یا CMD شوید.
سپس دستورات زیر را به ترتیب وارد کرده و دکمه Enter را بزنید:
takeown /f %windir%\explorer.exe
cacls %windir%\explorer.exe /E /G UserName:F

در دستور فوق، به جای UserName بایستی Username یا نام کاربری خود در ویندوز 7 را وارد نمایید.

taskkill /im explorer.exe /f
cd %windir%
start unlockProtectedFeatures.exe

کنون کافی است بر روی دکمه Lunch کلیک کنید.
Taskbar شما این گونه خواهد شد:
دو ترفند داغ در ویندوز 7

تمدید نسخه آزمایشی ویندوز 7 تا 90 روز
اگر شما موفق به نصب نسخه آزمایشی و غیرقانونی ویندوز 7 شده‌اید باید این نکته را نیز بدانید که این نسخه تنها 30 روز اعتبار دارد و پس از 30 روز Expire می‌شود (ترفندستان) و دیگر امکان استفاده از آن را ندارید. با استفاده از این ترفند می‌توانید این 30 روز را به 90 روز تمدید کنید!
بدین منظور:
با دسترسی Administrator وارد محیط Command Prompt یا CMD شوید.
سپس یکی از سه دستور زیر را به دلخواه وارد نمایید:

sysprep /generalize

یا

slmgr.vbs –rearm

یا

rundll32 slc.dll,SLReArmWindows

اکنون Enter بزنید و یک‌بار سیستم را از نو راه‌اندازی کنید تا تغییرات اعمال گردد.
دقت کنید با هر بار تکرار این عمل 30 روز به کارکرد شما اضافه می‌شود و در نتیجه می‌توانید 2 بار به طور کلی از آن بهره بگیرید. پس در روزهای پایانی اعتبارتان از آن استفاده کنید که بیش‌‌ترین بازدهی را داشته باشد