آسمان دانلود

بهترین بازی های اندروید و ترفندهای کامپیوتری برای شما

آسمان دانلود

بهترین بازی های اندروید و ترفندهای کامپیوتری برای شما

آسمان دانلود

بینندگان عزیز برای رفتن به ادامه مطلب سمت چپ شکل مثلث را بزنید و وارد شوید .

در این وبلاگ بهترین بازی های اندروید و پربازدید ترین بازی ها گذاشته می شود




پیوندها

اتوماتیک روشن نمودن کامپیوتر در یک زمان خاص

يكشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰ ب.ظ

اتوماتیک روشن نمودن کامپیوتر در یک زمان خاص


تقریباً همه مادربوردهای امروزی این قابلیت را دارند که بتوان آنها را طوری تنظیم کرد که در روز و ساعت خاصی کامپیوتر خاموش را روشن نمایند. اما عده کمی از کاربران از این ویژگی BIOS Setup اطلاع دارند. از این قابلیت می‌توان جهت روشن نمودن سیستم مانند ساعتی که برای کار روزانه از آن جهت بیدار شدن‌تان از خواب استفاده می‌کنید و بسیاری کارهای دیگر، بهره‌مند شوید.

مراحل کار بصورت زیر است:
1- کامپیوترتان را روشن نمایید. به محض ظاهر شدن اولین نوشته‌ها روی صفحه نمایش کلید Del را چندین بار فشار دهید (معمولاًً روی صفحه هم عبارت Press Del to setup را خواهید دید. دقت کنید ممکن است بسته به نوع مادربورد شما ورود به BIOS متفاوت انجام شود).
2- اگر تنظیمات BIOS رمز عبور داشته باشد در این مرحله وارد نمایید تا وارد Setup شوید. تمام گزینه‌های موجود را خواهید دید. معمولاًً صفحه زمینه Setup به رنگ آبی است.
3- با توجه به این که گزینه‌های BIOS Setup در مادربوردهای مختلف یکسان نیست باید دنبال قسمت Power بگردید.
4- بعد از ورود به قسمت Power باید دنبال گزینه‌ای مشابه گزینه‌ی Automatic Power Up بگردید و آن را بصورت Enable درآورید. در بعضی از Setupها با عبارات Every Day یا By Date برخورد خواهید کرد.
5- بعد از فعال‌سازی قسمت بالا باید در صورتیکه By Date را فعال کرده باشید تاریخ آن ماه را مشخص نمایید (عددی بین 1 تا 31، البته تاریخ سیستم میلادی می‌باشد). در بعضی از Setupها هم می‌توانید نام روز هفته را مشخص نمایید.
6- در قسمت Time هم ساعتی که می‌خواهید کامپوتر شما روشن شود را تایپ نمایید.
7- همه چیز را در قسمت Exit از Setup ذخیره نماید و خارج شوید. موقعی که کامپیوتان خاموش است (کلید اصلی پریز برق منزل نباید خاموش باشد)، در تاریخ و ساعت مورد نظرتان روشن می‌شود.
همچنین در صورتی که در قسمت Start –> Program files–> Start up فایل موسیقی قرار دهید پس از روشن شدن سیستم و بالا آمدن ویندوز، کامپیوترتان آن موسیقی را اجرا خواهد کرد و از خواب نازتان بیدار می‌شوید!


منبع:ترفندستان

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۲۹
  • ۲۴۷ نمایش
  • erfan8127

نظرات (۱)

  • آموزشی-تفریحی
  • وبلاگ پرمحتوایی دارین.ممنون.عالی بود