آسمان دانلود

بهترین بازی های اندروید و ترفندهای کامپیوتری برای شما

آسمان دانلود

بهترین بازی های اندروید و ترفندهای کامپیوتری برای شما

آسمان دانلود

بینندگان عزیز برای رفتن به ادامه مطلب سمت چپ شکل مثلث را بزنید و وارد شوید .

در این وبلاگ بهترین بازی های اندروید و پربازدید ترین بازی ها گذاشته می شود




پیوندها

bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-آموزش کامل و تصویری ساخت ربات تلگرام بدون نیاز به هاست و سرور-اموزش-ترفند-جدیدترین ترفندهای تلگرام-ساختن ربات تلگرام بدون نیاز به برنامه نویسی و هاست و سرور-

بی شک نمیشه محبوب بودن و سریع بودن مسنجر سوما رو انکار کرد. تمامی اطلاعات رد و بدل شده شما با دوستانتان توسط متد پیشرفته رمزنگاری می شود. با کمک این برنامه می توانید گروهی بالغ بر 300 نفر ایجاد کنید و در آن به گفتگو بپردازید. این اپلیکیشن بهترین راه برای همیشه آنلاین و در ارتباط ماندن با دوستان و خانواده می باشد.هر ربات یک کاربر Telegram است که برای منظور خاصی طراحی می شود و عمل می کند. این ربات ها دارای سطحی از هوش مصنوعی نیز هستند که به واسطه آن عملیات خود را انجام می دهند. آنها قادر به هر کاری از جمله آموزش، پخش موسیقی، جستجو، برقراری ارتباط و حتی ارسال دستور هستند.

ربات‌ های تلگرام وظیفه اتصال کاربر به سازنده ربات را در محیط تلگرام برعهده دارند. این ربات‌ ها با یک URL که توسط سازنده ربات به تلگرام معرفی شده، با سازنده ربات در ارتباط هستند. ارتباط ربات با کاربر، نمی‌تواند توسط ربات شروع شود و حتما باید اولین بار کاربر یک ربات را Start بزند. به نظر می‌رسد که این تمهید برای جلوگیری از گسترش Spam ها اندیشیده شده است.

زمانی که کاربر، متنی به عنوان پیام برای ربات ارسال می‌کند، سازنده ربات می‌تواند با دو روش متمایز RestFull API یا Webhook از این پیام مطلع شود و پس از اطلاع، می‌تواند بلافاصله به آن پاسخ دهد یا پاسخ به آن را به زمانی در آینده موکول کند.

یک ربات می‌تواند با بلافاصله به درخواست کاربر پاسخ دهد که کاربردهای وسیعی دارد. ربات‌هایی هستند که حسب عبارت درخواستی و دستور کاربر، در یک دیتابیس جستجو می‌کنند و نتایجی متنی یا فایل صوتی، تصویری و … را برمی‌گردانند. ربات‌هایی که جنبه نظرسنجی یا برگزاری آزمون آنلاین و امثال آن را دارد و …

اما برخی ربات‌ها نیز ارسال مطلب به کاربر به موکول کردن به آینده می‌کنند که این حالت هم کاربردهای جالب خودش را دارد. مثلا ارسال مطالب تفریحی، فرهنگی و … در فواصل زمانی منظم روزانه یا هفتگی است یا در زمان آماده شدن آن است. مثلا برخی ربات‌ها مترصد آپدیت سایت‌ های مطلوب کاربر و فید آنها می‌شوند تا هر زمان که آپدیت شد، به کاربر اطلاع دهند. سایت شخصی شما نیز می‌تواند قطعه‌ کد یا پلاگینی داشته باشد که پس از درج مطلب توسط شما در سایت‌تان، همان مطلب را توسط ربات تلگرام به اعضایی که قبلا با آن ربات در ارتباط بوده‌اند، ارسال نماید.

علاوه بر کاربردهای فوق، کاربردهای هوشمندانه دیگری نیز می‌توان برای آن ابداع کرد. این کاربردها به دلیل وجود chat id است که تلگرام در اختیار ربات قرار می‌ دهد. با استفاده از chat id مطالب دریافتی هر کاربر می‌ تواند منحصر به آن فرد شود نه همه کاربران آن ربات. با کمک این نکته کاربردهای زیادی می‌توان تعریف کرد. مثلا ربات‌های تلگرامی می‌توانند جایگزین دریافت اطلاعات، گزارشات و … ای باشد که تاکنون کاربر بر روی ایمیل با پیامک دریافت می‌ کرده است. (خصوصا که دریافت روی پیامک، هم برای ارسال کننده و هم برای دریافت کننده ی پیامک دارای هزینه و مشکلات و محدودیت‌ هایی می‌ باشد)

همچنین پیش‌ بینی می‌کنم در آینده نزدیک، تجارت الکترونیک نیز با ربات‌ های تلگرامی رایج شود. ربات‌هایی که برخی خدمات یا کالاها خصوصا فایل‌ های دیجیتال را در ازاء پرداخت مبلغی معین به کاربر ارائه کنند. پرداختی که با کمک یک کد USSD منحصر به آن خرید، به سادگی و با یک کلیک از طریق موبایل کاربر قابل انجام خواهد بود.

برای ایجاد یک ربات، نیاز به مقداری برنامه‌نویسی دارید که با API ربات‌ های تلگرامی ارتباط برقرار کنید.

با توجه به انتظار شما از ربات، ممکن است هاست نیاز باشد یا نباشد, اگر بخواهید ربات شما قابلیت پاسخ بلافاصله به کاربر را داشته باشد، لازم است یک فضا در اینترنت داشته باشید و سرویس webhook خود را با API تلگرام فعال کنید. سرور مورد نیاز برای این کار نیز باید متناسب با تعداد درخواست مخاطبین ربات شما باشد. مثلا برای یک ربات ساده و تفننی، یک هاست اشتراکی ارزان یا حتی رایگان کافی است اما برای رباتی که بخواهد به کاربر فایل‌ های سنگین دریافت کند یا در آینده نزدیک دریافت کند و روی آنها هم پردازش خاصی انجام دهد یا رباتی که چند صدهزار درخواست در ساعت را باید پاسخگو باشد، یک سروری اختصاصی و مجزا نیاز است.

اما اگر ربات شما نخواهد بلافاصله پاسخ دهد بلکه مثلا یک ربات خبرنامه‌ ای است که کاربران فقط باید دکمه start را بزنند تا عضویتش در آن تائید شود و بعدا در زمان‌ هایی که شما خواستید، مطالب را به کاربران عضو شده ارسال کنید، نیازی به سرور نیست و با یک برنامه تحت سیستم‌ عامل هم می‌ توانید هر زمانی که نیاز بود، به اینترنت وصل شوید و به تمام کسانی که دکمه Start ربات شما را زده‌اند، مطالب جدید را بفرستید یا به کسانی که در ربات شما سوال خاصی را خطاب به شما مطرح کرده‌اند، پاسخ مختص آن فرد را ارسال کنید. در این حالت نیاز نیست هزینه‌ ای برای هاست پرداخت کنید.

به عنوان مثال سرویس آنلاین روسی paquebot.io برای همین منظور ایجاد شده است و اتفاقا ربات‌ های ساده زیادی با اینگونه سرویس‌ ها ساخته شده است اما چند نکته منفی در اینجا وجود دارد:

1- ربات‌ هایی که با این روش ایجاد می‌ شود بسیار ساده و تفننی هستند و فاقد قابلیت‌ های رباتی هستند که برنامه‌ نویسی شده است.

2- کاربرانی که شما با تلاش خود برای ربات خود جمع کرده‌اید، می‌تواند به سادگی توسط ارائه‌دهنده سرویس رایگان برای ارسال تبلیغات و … مورد سوء استفاده قرار گیرد.

3- ربات‌هایی که با این روش ایجاد شده کند بوده و به درخواست کاربر دیر جواب می‌دهد و گاهی جواب نمی‌دهد!

چگونه بدون دانش برنامه‌ نویسی و با استفاده از Zapier و Paquebot ربات‌هایی خودکار در تلگرام بسازیم؟

در این آموزش قصد داریم نحوه ایجاد یک ربات کاملا خودکار را بدون نیاز به سرورها، دانش برنامه‌ نویسی و تخصص‌ های دیگر بررسی کنیم.

ایجاد ربات با استفاده از BotFather

در برنامه تلگرام پروفایل @BotFather را بازکنید و شروع به مکالمه با آن کنید. به‌ منظور شروع مکالمه می‌توانید بر روی این لینک کلیک کنید. در صورتی که صفحه مقابل شما همچنان خالی است به‌روز‌رسانی نرم‌افزار تلگرام خود و یا نوشتن عبارت “/start” را مدنظر قراردهید.

BotFather از شما درخواست می‌کند مطالبی در خصوص راهنمایی هرچه بیشتر را مطالعه کنید اما این موارد ضروری نیستند.

اولین گامی که باید بردارید ایجاد یک ربات کاملا جدید است. بدین منظور فرمان “newbot” را تایپ کنید. BotFather از شما درخواست ورود یک نام را خواهد کرد که یک عنوان دلخواه با پسوند bot خواهد بود.

در صورتی که نام‌کاربری دلخواه شما در دسترس نیست می‌توانید از ترکیب‌های مختلف “yourname_bot”, “yournamerobot”, یا “yourname_robot” استفاده کنید.

در این آموزش رباتی ایجاد خواهیم کرد که خبرهایی در خصوص اینکه چه کسانی در روز جاری به‌دنیا آمده‌اند ارسال می‌کند بنابر این نام انتخابی ما Born Today خواهد بود و همان‌گونه که عنوان شد نام‌کاربری باید به شکل “BornTodayBot” مورد استفاده قرار گیرد.

bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-آموزش کامل و تصویری ساخت ربات تلگرام بدون نیاز به هاست و سرور-اموزش-ترفند-جدیدترین ترفندهای تلگرام-ساختن ربات تلگرام بدون نیاز به برنامه نویسی و هاست و سرور

BotFather به شما یک آدرس یا در واقع رابط کاربری ارسال خواهد کرد که ترکیبی شبیه آنچه در زیر مشاهده می‌کنید خواهد داشت:


87782160:AAGWyE1JSEa8qNqvv4EZzcQQ4kWo7rokMKM

این آدرس را حفظ کنید تا نهایتا در مرحله بعدی در Paquebot مورد استفاده قرار دهید. مدنظر داشته باشید که ربات شما در همین مرحله ایجاد شده ولی در حال حاضر بلا استفاده بوده و کار خاصی انجام نخواهد داد. به‌ همین منظور ما Paquebot را به آن اضافه خواهیم کرد تا کاربر بتواند با آن تعامل داشته باشد.

توضیحات بالا خلاصه ای از ساخت و ایجاد یک ربات توسط BotFather بود که قبلا در پستی به صورت جامع و کامل آموزشی در ای پی کی فا قرار گرفته بود.

آموزش ساخت ربات برای تلگرام Telegram Bot – BotFather

برقراری ارتباط میان ربات شما و Paquebot

اکنون و پس از ساخت ربات نیاز به برقراری ارتباط به‌ منظور جمع‌ آوری اطلاعات مورد نیاز است. بدین‌ منظور از Paquebot استفاده خواهیم کرد. در واقع در این مرحله با Paquebot@ صحبت خواهیم کرد.

بدین‌ منظور کافی است بر روی این لینک کلیک کنید. با بازشدن صفحه مکالمه کافی است عبارت “/addbot” را تایپ کرده و پس از آن آدرسی را که از BotFather دریافت کرده بودید وارد کنید. بدین ترتیب Paquebot متوجه خواهد شد که شما مالک این ربات هستید و سرویس مورد نیاز آن را نصب کرده‌اید. اکنون در صورتی که متن یا فرمانی را برای ربات خود بنویسید، این مطلب به سرورهای Paquebot یعنی مکانی که ربات شما نصب شده ارسال خواهد شد.

bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-آموزش کامل و تصویری ساخت ربات تلگرام بدون نیاز به هاست و سرور-اموزش-ترفند-جدیدترین ترفندهای تلگرام-ساختن ربات تلگرام بدون نیاز به برنامه نویسی و هاست و سرور

اکنون شما این امکان را خواهید داشت تا با سه ربات ارتباط برقرارکنید. @BotFather به‌ منظور اضافه‌کردن ربات‌ها به تلگرام، @Paquebot به‌منظور نصب‌کردن Paquebot برای ربات مورد نظرتان و YourBot که در واقع ربات شما بوده و می‌ توانید بر روی آن نظارت داشته باشید. اکنون می‌توانیم @BornTodayBot را با کلیک بر روی این لینک بازکرده و عبارت “/start” را تایپ کنیم. در واقع اکنون هر شخصی می‌تواند BornTodayBot را بازکرده و به جمع زیرشاخه‌ های آن بپیوندد.

ارسال به‌ روز‌رسانی‌ها به ثبت‌نام کنندگان

اکنون ربات ما آماده استفاده بوده و قصد داریم به کاربران آن خیر مقدم بگوییم. بدین منظور تصویر یک گربه خندان را برای آن‌ها ارسال می‌کنیم. در @BornTodayBot می‌توانیم عبارت “/paquebot” را تایپ کنیم تا از این به بعد بروزرسانی‌ های بعدی که به این مکالمه ارسال می‌کنیم به کلیه ثبت‌ نام کنندگان و یا در واقع همان زیر شاخه‌ها ارسال شود. این محتوای ارسالی می‌تواند متن، تصویر، ویدئو، صدای ضبط‌ شده، موقعیت مکانی شما، تعدادی فایل و یا حتی استیکر باشد. می‌توانید به‌ روزرسانی‌ ها را از هر موقعیت از تلگرام ارسال کنید. در صورتی که کاربران شما این محتوا را دوست ندارند می‌توانند با تایپ عبارت “/stop” دریافت آن‌ها را منتفی کنند.

bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-آموزش کامل و تصویری ساخت ربات تلگرام بدون نیاز به هاست و سرور-اموزش-ترفند-جدیدترین ترفندهای تلگرام-ساختن ربات تلگرام بدون نیاز به برنامه نویسی و هاست و سرور


انتشار خودکار به وسیله Zapier

همان‌ طور که در ابتدا عنوان شد قصد داریم این بروزرسانی‌ ها به‌ طور خودکار ارسال شوند به همین دلیل از Zapier بدین‌ منظور استفاده خواهیم کرد, این سایت یکی از سایت های اتوماسیون سازی فعالیت‌ های مبتنی بر وب می باشد که به شما اجازه می دهد تا هرگونه فعالیتی را تبدیل به فعالیتی دیگر کنید. همانند کاری که سایت IFTTT انجام میدهد.

کافیست در سایت Zapier ثبت نام کرده و پس از فعال سازی، اقدام به ساخت دستورات مربوط به این مقاله کنید. نگرانی از این بابت نداشته باشید زیرا Zapier یک ربات نبوده و یک وب‌ سایت معمولی است که به هیچ فرمان نوشتاری نیاز ندارد. با مراجعه به این لینک می‌توانید حساب کاربری خود را ایجاد کنید. در چهارده روز اول استفاده از این حساب هیچ محدودیتی نداشته بنابراین از این بازه زمانی به بهترین نحو ممکن به‌منظور آزمایش کلیه قابلیت‌ ها استفاده کنید.

برنامه Zapier برای Paquebot در نسخه آزمایشی قرار داشته و به‌ منظور اضافه کردن Paquebot به حساب Zapier باید بر روی این لینک دعوت‌ نامه کلیک کنید.

bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-آموزش کامل و تصویری ساخت ربات تلگرام بدون نیاز به هاست و سرور-اموزش-ترفند-جدیدترین ترفندهای تلگرام-ساختن ربات تلگرام بدون نیاز به برنامه نویسی و هاست و سرور

مد نظر داشته باشید که به‌ منظور استفاده از برنامه بر روی Zapier باید دعوتنامه را بپذیرید. اکنون با کلیک بر روی Make A ZAP در سرتیتر Zapier فرایند ایجاد یک zap جدید را آغاز کنید.

در قسمت سمت چپ (Trigger app) آنچه که قصد دارید به ربات خود ارسال کنید را مشاهده خواهید کرد. در قسمت سمت راست (Action app) باید Paquebot را انتخاب کنید تا ارتباط با ربات شما برقرار شود. در این بررسی ما قصد داریم خبرهایی از یک فید (RSS) اضافه کنیم. در صورت لزوم حساب کاربری خود را که به‌عنوان مثال توییتر، جی‌میل یا هر حساب مورد نیاز به‌ منظور برقراری ارتباط است انتخاب کنید.

bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-آموزش کامل و تصویری ساخت ربات تلگرام بدون نیاز به هاست و سرور-اموزش-ترفند-جدیدترین ترفندهای تلگرام-ساختن ربات تلگرام بدون نیاز به برنامه نویسی و هاست و سرور

در مرحله بعدی باید ربات خود را با Zapier در ارتباط قرار دهید. در صفحه‌ بازشونده که به‌ منظور تایید ارتباط در مقابل شما قرار می‌گیرد گزینه‌ ای که از شما یک کلید با عنوان Paquebot Key را سوال می‌کند مشاهده خواهید کرد. به‌ منظور دریافت کلید، ربات خود را بازکرده و عبارت “/botkey” را تایپ کنید.

bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-آموزش کامل و تصویری ساخت ربات تلگرام بدون نیاز به هاست و سرور-اموزش-ترفند-جدیدترین ترفندهای تلگرام-ساختن ربات تلگرام بدون نیاز به برنامه نویسی و هاست و سرور

پس از دریافت کلید، آن‌ را در قسمت مربوطه وارد کنید.

bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-آموزش کامل و تصویری ساخت ربات تلگرام بدون نیاز به هاست و سرور-اموزش-ترفند-جدیدترین ترفندهای تلگرام-ساختن ربات تلگرام بدون نیاز به برنامه نویسی و هاست و سرور

اکنون ربات شما تایید شده است و می‌ توانید از آن استفاده کنید.

در گام بعدی تنظیمات Zapier، باید مبنای عمل خود را تنظیم کنید. به‌عنوان مثال ما برای روز تولد همان آدرس فید خوان را وارد کردیم.


http://feeds.feedburner.com/historyorb/famousbirthdays

در مرحله بعدی میان منبع و ربات ارتباط برقرار خواهیم کرد.

bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-آموزش کامل و تصویری ساخت ربات تلگرام بدون نیاز به هاست و سرور-اموزش-ترفند-جدیدترین ترفندهای تلگرام-ساختن ربات تلگرام بدون نیاز به برنامه نویسی و هاست و سرور

اصولا ما فیلدها و محتوای مختلف را از منبع دریافت و آن‌ را در کادر متنی که به ربات ارسال خواهد شد وارد می‌کنیم. در گام بعد می‌ توانید این بروزرسانی‌ ها را مورد آزمایش قرار دهید. همچنین می‌ توانید بر روی گزینه “Test Zap with this sample” کلیک کرده تا برنامه یک بروزرسانی را مستقیما برای شما ارسال کند.

bot-on-telegram-without-coding-using-zapier-and-paquebot-آموزش کامل و تصویری ساخت ربات تلگرام بدون نیاز به هاست و سرور-اموزش-ترفند-جدیدترین ترفندهای تلگرام-ساختن ربات تلگرام بدون نیاز به برنامه نویسی و هاست و سرور

در صورت دریافت نتیجه موفقیت‌ آمیز، کافی است zap مورد نظر خود را نام‌گذاری کرده و آن‌ را ذخیره کنید. اکنون ربات شما آماده استفاده بوده و به‌ طور کامل خود کارسازی شده است.

در صورتی که بخواهیم نگاهی اجمالی به نحوه فعالیت این ربات ایجاد شده بیندازیم باید مراحل را این چنین عنوان کرد:

هر گاه یک بروزرسانی بر روی منبع داشته باشیم (در اینجا تولدهای جدید) zappier یک بروزرسانی خودکار ایجاد خواهد کرد. این بروزرسانی جدید به Paquebot با فرمتی که انتخاب کرده‌ ایم ارسال خواهد شد و نهایتا Paquebot این بروزرسانی را به کلیه افرادی که در لیست ثبت‌ نامی قرارگرفته‌ اند می‌فرستد.

برای تغییر زبان ربات دستور locale/ رو برای ربات خود ارسال کنید و لیست زبان ها از جمله زبان شیرین فارسی به شما پیشنهاد می شود که با ارسال locale fa/ پیام های عضویت و لغو عضویت ربات شما به زبان فارسی تبدیل خواهد شد.

برای مطلع شدن از تعداد عضوهای ربات خود کافیست دستور subscribers/ رو به ربات PaqueBot ارسال کنید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۵/۰۹
  • ۱۸۳۶ نمایش
  • erfan8127